این روغنها بین روغنهای مینرال و تمام سنتتیک قرار میگیرند و در اصل ترکیبی از آنها هستند که عملکردشان نه مانند روغنهای مینرال سادهاند و نه دارای خواص سنتتیکها هستند. اما به خاطر داشتن ترکیبات اضافهای نسبت به مینرالها، در دماهای بالا و شرایط سخت مانند دورهای بالای موتور، توانایی و تحمل بالاتری از خود نشان میدهند. منظور از تحمل، مقاومت در برابر گرمای ناشی از کار زیاد و پاره شدن فیلم نازک پرده روغن است که روی یاتاقانها و بین رینگ و پیستون قرار دارد. باید توجه داشته باشیم که روغنهای سنتتیک، مینرال و نیمه سنتتیک، درست شبیه به بنزین سوپر و معمولی هستند. شما در خودرویی که سفارش شده است تا در آن فقط از بنزین سوپر استفاده کنید، در صورت ریختن بنزین معمولی به مشکل بر خواهید خورد و کارکرد پیشرانه خودرو به هم خواهد ریخت.